T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Dolmabahçe, Fenerbahçe and Paşabahçe are the ferryboats, which are among the indispensable symbols of Istanbul and form a class of ferries called the “Garden Class”, named after the districts of Istanbul. Fenerbahçe, one of the three ferryboats that have been serving in the waters of the Marmara Sea for many years, is waiting for its visitors in Rahmi M. Koç Museum; and Paşabahçe is scheduled to meet the Bosphorus again.
The ferryboats that connect the two sides of the city and are used by thousands of people are among the means of public transportation that allow you to see the silhouettes of Istanbul such as the Maiden's Tower, Galata Tower, the palaces and bridges as well as to breathe the Bosphorus air.
We can track the history of ferryboats back to 1851 when Şirket-i Hayriye was founded by the initiatives of Cevdet Pasha and Fuat Pasha. One of the objectives of establishment of Şirket-i Hayriye, the first joint stock company established in the Ottoman Empire, was to offer transportation by steamships between Istanbul and Boğaziçi piers, which offered a more comfortable and safer journey than the rowing boats.
The ferryboat transportation on the waters of Istanbul were combined under one roof when Haliç Vapurları Şirketi, which operated ferryboats in the Golden Horn line since 1858, and Şirketi Hayriye which was established in 1851 were expropriated in 1941 and 1945, respectively, and all their rights were transferred to the City Lines.
The expropriated Şirket-i Hayriye rendered passenger transportation services between Istanbul and the Bosphorus with steam ships. The new passenger ferryboats built in the Netherlands in three parties joined the enterprise that decided to renew its fleet after the Second World War and was renamed the City Lines Enterprise in early 1950s.
Sinem Dedetaş, General Director of City Lines who stated that ferryboats of Istanbul are means of public transport that are integrated not only with the city but also its citizens said change and transformation occur very rapidly in every area of life and today a ferry journey is one of the rare pleasure that never change.
“Gardens" of the Bosphorus
Paşabahçe, Dolmabahçe and Fenerbahçe, which end up with word "bahçe’ meaning garden are among the symbolic ships of Istanbul in passenger transport and are named after three districts of Istanbul. These there ferryboats that are named as the "Garden Class" and larger and more spectacular than the other ships operated in Istanbul waters on the Islands line and the Yalova line; and became the favorite of passengers for long years. Of these three ferryboats that have witnessed the recent history of maritime transport in Istanbul, only Paşabahçe and Fenerbahçe have survived today.
Paşabahçe ferryboat, which was built in Toronto, Italy, entered into service in 1952. Paşabahçe, which is capable of speeding 18 miles per hour, carried passengers in the waters of Istanbul on the Islands and Yalova lines during her 55 years of service. Paşabahçe, which carried almost two generations, retired in early 2010. The historical Paşabahçe ferryboat is scheduled to sail on the waters of the Bosphorus again.
Dedetaş who stated that they have been endeavoring to put the Paşabahçe ferryboat, a symbol ship of the City Lines into the service of Istanbul again said, "The ship, which is planned to be used for cultural purposes when it was donated to the Municipality as a gift, needs to be renewed completely due to the corrosion it suffers. The return of the Paşabahçe ferryboat, which has witnessed our recent maritime history, back to the waters of the Bosphorus will make us and Istanbul both happy.”
Twins of the City Lines: Dolmabahçe and Fenerbahçe
Dolmabahçe ferryboat, which served between the Galata Bridge, the Prince Islands and Yalova, was built in 1952 in Glasgow, Scotland at the dockyard of William Denny & Brothers Dumbarton. Dolmabahçe ferryboat, which was put into service on April 2, 1953, had 2 Sulzer diesel engines, each with 1,500 horsepower, capable of sailing 18 miles per hour. Dolmabahçe ferryboat was out of service in 1993 due to a crack in the engine body; then dismantled in Aliağa.
Fenerbahçe ferryboat which is the oldest ferry operating in the waters of Istanbul after Paşabahçe is the twin of the Dolmabahçe ferryboat. Fenerbahçe that made its first trip on May 14, 1953, served for many years between Sirkeci-Islands-Yalova-Çınarcık; and on December 22, 2008 she made her last trip called the "Farewell Tour “.
The Fenerbahçe ferryboat, which was given to the Rahmi M. Koç Museum in 2009 for a definite period was opened to visitors as a museum ferryboat. The Fenerbahçe ferryboat that hosts the Yalvaç Ural Toy Collection is also home to temporary exhibitions and educational activities of the museum.
* Photographs were taken from Eser Tütel and Orhan Kızıldemir’s archive.
References:
Rahmi M. Koç Museum, http://www.rmk-museum.org.tr/istanbul/koleksiyon/fenerbahce-vapuru
İDO İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.- Murat Korutürk- December 2008- İstanbul